beccas

Direktlänk till inlägg 4 maj 2010

Mätt så jag nästan spyr!

Av Rebecca Odder - 4 maj 2010 16:27

Har precis varit nere och bakat kladdkaka med systern min. Vi gjorde en som vi hade tänkt att ha till ikväll och sen gjorde vi en som vi delade på precis nu. Har ätit rätt mycket av den och ni ska bara veta så mätt jag är! Dagen har för övrigt varit helt ok. Jobbigt på idrotten dock, vi hade fysträning. Var inte alls pigg på det idag. Senare idag ska jag nog plugga på nationella prov (kan man ens plugga?) som vi ska ha imorgon. Det är i NO, som är det värsta. Jag kommer inte bli godkänd !! Eller, jag får tänka positivt, även om de är svårt.

Sen vill jag bara säga att idag är det 8 månader sen jag och älskling blev tillsammans. Tiden har gått så sjukt snabbt..! Men iallafall så tycker jag att ni ska säga grattis? ;)



  

SÅHÄR BAKAR MAN KLADDKAKA:

 

Du behöver:

- 100 gram smör/margarin

- 2 stycken ägg

- 2 ½ dl strösocker

- 1 msk vaniljsocker

- 3 msk kakao

- 2 dl vetemjöl

 

Såhär gör du:

 

Sätt ugnen på 175 grader.

 

Smält smöret/margarinet i en kastrull eller om du vill en skål i micron.  Låt sedan smöret/margarinet stå framme och svalna.

 

Vispa ägg och socker pösigt med elvisp.

 

Sedan tillsätt vaniljsocker och kakao och vispa på lägsta hastigheten på vispen.

 

Tillsätt mjölet. Och därefter det smälta smöret. Vispa till en jämn smet och häll över i en rund form som man gärna ska smöra och bröa.

 

Grädda i 175 grader i ca 15-20 minuter i mitten av ugnen.

 

När kakan är klar låter man den svalna och stå kallt tills den ska serveras.

 

 
 
Ingen bild

ik@

4 maj 2010 22:17

Grattis till kärleken,, det var värt all kaka idag ;)

 
jennifer

jennifer

5 maj 2010 20:34

det var skit mäktigt
men gott(Y)

http://jenniferodder.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca Odder - 3 november 2010 12:49

Jag flyttar min blogg från bloggplatsen till devote ..  Sluta inte läsa för att jag bytar blogg,        http://beccas.devote.se  <--- Det är min nya! ...

Av Rebecca Odder - 3 november 2010 08:23

Godmorgon.   Tidigt uppe idag, ingen aning varför. Men ska sätta igång med plugget nu när Max är på körskolan (y) Ska få gjort; Engelska, läsa bok. Historia Hoppas jag hinner klart med allt innan Max kommer hem igen   !   Skriver ...

Av Rebecca Odder - 2 november 2010 19:53


Har hittat ett par grymt snygga hörlurar från Urbanears. Jag behöver nya hörlurar så det känns som detta är vad jag ska spara till         Svarta! ...

Av Rebecca Odder - 2 november 2010 19:40

Idag var jag och älskling på Väla.  Vi åkte tolv och var inte hemma förrän sex.. fick ont i benen /; Fick köpt en två saker! (y) En ny kamera ! Som jag har längtat efter det. Det kostade bara 2000 kr för en kamera, minneskort & "kamerafodral".. h...

Av Rebecca Odder - 1 november 2010 14:02

   - Tycks?

Presentation

Hej! Mitt namn är Rebecca. Jag är 16 år gammal och bor i Svedala men även i Asmundtorp, hos min pappa. Jag har nyss börjat på gymnasiet i Malmö, S:t Petri skola. Där går jag programmet Samhälle - Journalistik.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards