beccas

Alla inlägg under maj 2010

Av Rebecca Odder - 27 maj 2010 20:13

  

Osminkad med glasögon.

Har nyss varit inne och tagit en skön dusch. Funderar på om jag ska börja packa tills imorgon, för vi ska hem till pappa och då kommer Max dit. Som jag har längtat efter honom! Fast först blir det ju skolan, inte så efterlängtat.


Jennifer har i alla fall precis varit nere och bakat lite chokladbollar som vi ska fika med sen. Alltid lia gott! Väntar bara på att mamma ska komma hem, om hon inte slutar nio =) Sen idag ska jag också beställa det nya Jojo Sommar. Om mamma inte sabbar allt idag igen. Skit bra att man kan åka hur mycket som helst mellan perioden 15 juni - 15 augusti (inom Skåne) för bara 460 kr. Toppen för mig! :D


Resten av kvällen tar jag det lugnt med lite tv tittande och prata med älskling. I MISS HIM!

 

Va gooott! Fast dom är i plast, därför bilden inte blev så bra som jag ville =) 



Av Rebecca Odder - 27 maj 2010 16:27

  

Så "ska" de se ut. Om man är proffs ja, våra blev inte så fina. Men jag tyckte dom var goda, det är ju det viktigaste.

Recept på hur man gör Blackberry Cupcakes!

Du behöver:

2 ägg

2-2,5 dl strösocker

3,5 dl vetemjöl

1 tsk vaniljsocker

1,5-2 tsk bakpulver

75 gram smält smör/margarin

1 dl mjölk

  

Såhär gör du:

  

Sätt på ugnen på 200 grader!

 

Vispa ägg och socker till en jämn och fluffig smet. Smält sedan smöret i en kastrull. Häll därefter i mjölken i det smälta smöret. Därefter ska du blanda alla de torra ingredienserna. Sedan häller du i mjöl och smörblandningen i smeten (=äggen och sockret).

Rör/vispa försiktigt till en jämn smet. Fyll sedan formarna som du placerat ut till hälften med smet. Tryck sedan i björnbär i varje form (ta olika många beroende på hur stora dom är). Men är de stora kan det räcka med en. Grädda sedan i ugnen i 15-20 minuter.

 

Sedan är det dags för glasyren.

Till glasyren behövs:

50 gram smör

1 msk mjölk

lite vaniljsocker

florsocker

 

Blanda ihop alla ingredienserna. Men ta florsockret sist, eftersom du behöver rätt mycket. Du ska ta så mycket florsocker så glasyren kan stelna. Man får ta på ett ungefär. Ganska så mycket i alla fall!

 

När cupcakesen har varit i ugnen så ska du låta dem bli kalla. För det är inte förrän de har svalnat som du kan hälla på glasyren. Sen kan du strö över lite strössel på glasyren för att det ska bli lite roligare och finare =)

Av Rebecca Odder - 27 maj 2010 16:10

Goddag!

Har precis suttit och pluggat lite, tills jag kom på att jag kan ju redan allting? Är det lönt o plugga då? Nej, så jag sket i det. Så i stället sitter jag här och har det bra =)

 

Dagen har varit bra, helt ok som de flesta andra dagarna. De sista timmarna hade vi idrott och elevens val. Riktigt skönt var det att vara ute på idrotten, i love the weather. Känns som jag alltid snackar om vädret? Whatevah. Fick sluta tidigare i alla fall, i like it.

 

Ska bara sitta och dryga här nu. Och ska lägga in recept på de cupcakes vi gjorde på HK:n i måndags. Riktigt gott! Men kan inte lägga in bild på det, för det funkar inte och överföra. Tråkigt, men ni får nöja er med en google bild.

 

    

Vem har sagt att jag är normal? ;)

Av Rebecca Odder - 26 maj 2010 19:57

Kom precis hem efter den här pickniken på Lucas dagis. Det var faktiskt mysigt. Först så gick vi tipsrunda, så skulle Lucas svara på frågor. Sen så satt vi och åt (pastasallad), så gott! Sen skulle de ha sin lilla uppvisning och sjunga. Sååå duktiga! Fast de sjöng ju lite i otakt och sånt, men de var jätte duktiga ändå! Jag tror jag är lite populär bland de små barnen. En liten pojke fråga såhär: Vad heter duu? Sen skulle jag kolla när han skulle åka ner från rutschebanan och sånt. Gulligt!

 

Har precis tagit en dusch så nu ska jag bara ta det lugnt resten av kvällen. De gillar vi!

  

Naw, vilken söt lillebrossa!

  

Gullig en.

  

Syster och bror. Ändå lite lika väl? ;)

  

Haha, cute! Närbild :D

  

Usch vilken ful bild på mig. Men sånt får man bjuda på!

Jag, Mamma och Syster.

     

Cool syrra man har.

  

Rebecca Odder - ME!

  

Nawwee! Vilken gullefis!

  

Aj?

 

Sista bilden för idag.

När de skulle sjunga "Fem fina fåglar satt på ett träd en flög iväg då var det bara 1,2,3,4 fina fåglar kvar.."  

 

 

!

Av Rebecca Odder - 26 maj 2010 16:04

Nu är det såhär att jag inte kan lägga in bilder på datorn från mobilen? Sjukt irriterande och jag fattar inte alls varför det har blivit så? Fast har iförsig inte tagit så många bilder, men ändå, några i alla fall.

 

Kom hem för ett tag sedan. Fick gå ända från roslätt och hem! Det är en bra bit. Säkert några kilometer ;) Riktigt drygt var det. Där hade vi som går i 9:an i Svedala kommun varit och dansat. Eller, jo vissa hade gjort det. Jag och Martina gjorde lite, men sen så ville vi inte mer, så gick vi därifrån. Tradigt och lära sig saker som man redan kan? Vilken nytta är det till för? Påvägen hem så passade jag i alla fall på att ta lite sommarbilder i detta fina väder, men kan ju tyvärr inte lägga in dem, i'm sorry! Träffa även min syster påvägen hem så jag fick skjutsa henne på cykeln. (bara för jag skulle komma hem snabbare). Ikväll ska vi (familjen) till min lillebrors dagis och ha någon picknik där. Jag får ju faktiskt vara med på lite såna saker, det är ändå rätt så mysigt, speciellt i detta väder.

 

Och nu måste jag verkligen berätta om gårdagen! Jag vet att jag inte la in någonting igår, och det är jag verkligen ledsen för. Men jag hade absolut inte tid med det då.

Jag tog bussen in till Malmö vid två, träffade Martina och Sandra på bussen, så vi satt och snacka lite granna. Sedan byta vi buss på centralen och därefter var vi på Laserdome. Gick  bra i början för oss (gröna laget) men sen så kom det in några små kids och skulle spela med i vårt lag, så därefter förlora vi, tyvärr. Menmen, sånt är livet!

Gick och käka på Entré, åt på Burger King. Kan aldrig få nog av det, så goott! Sen när alla stuckit hem så gick vi (jag, Martina och Sandra) runt och kolla i affärer. När vi väl skulle hem och betalat hela resan till Svedala kom vi på att vi ville hoppa av vid Jägersro. För vi ville runt och kolla lite. Haha så onödiga? Men Martina's föräldrar hämta oss sen, så man slapp i alla fall betala ;)

 

  

Såhär ser jag ut efter en jobbig dag ;)

 

Lägger in ett recept på hur man gör cupcakes imorgon, och även en bild till/på det, om det funkar, för ni måste verkligen göra dom!

Av Rebecca Odder - 24 maj 2010 18:45

Sikken en slapp dag! ;)

Dagen gick väl hyfsat fort. Sen när jag kom hem minns jag fanemaj inte vad jag gjorde, haha! Sjukt! Jag tror att jag började med att äta, bara lite youghurt eftersom jag inte var så hungrig. Sen så satt jag mig vid datorn ett tag, hitta inget speciellt. Har suttit här ett tag nu så ska väl dra ut härifrån snart.


Inget speciellt har hänt idag. Men vi gjorde goda cupcakes på HK:n så jag kommer lägga in en bild imorgon & lägga in recept på hur vi gjorde dom. MYCKET GODA SKA JAG SÄGA!

Av Rebecca Odder - 23 maj 2010 15:53

  

Såhär ser man ut just nu. Ser jag inte trött ut? I såfall är det inte så konstigt eftersom jag har stigit upp 8 dessa två dagarna, hur orkar jag?

 

Har precis lagat lite mat till mig och min syster. Det blev något snabbt, hamburgare med crockets (?) kan ej stavningen på det dära. Det blev faktiskt gott, kanske borde satsa på att bli kock? ;) Nej förresten, håller mig till journalist ;)

Skulle egentligen träffa Andrea innan. Men hon skulle till sin mormor och morfar o käka. Så då hade jag tänkt o sola i stället. Måste ju ändå bli liite brun nu till sommaren, visst? Fast det jag hatar är att det är så dyrt? Men jag bryr mig inte =)

Sticker nu snart, så hörs vi senare. Antar jag. Har inget bättre för mig, haha =) Ha d.

  

Av Rebecca Odder - 23 maj 2010 09:28

Vilket underbart vääder det är! Måste verkligen ut idag och göra något. Men det finns ju inte så mycket att göra här i Svedala, det är de tråkiga.


Igår var jag och Andrea ute lite och tog några "sommarbilder". Hade tänkt att lägga in några här, inte alla eftersom det tar så lång tid o lägga upp bilder. Finns det inget effektivare sätt? o0


Imorgon blir det skola och vet inte vad som händer då? Men på tisdag ska vi på Laserdome med våran mentorsgrupp, de som vill i alla fall, KUL! :)


 

Nawe! Lika va? ;)

  

Vad jag älskar mina skor. Gör inte ni? :D

    

Så stor min lillebrossa blivit. Tiden går snabbt, ta vara på tiden :)

    

Yesyes..

  

Andrea sötnosen! Kolla hennes naglar, skit snygga va?

 

Så fin bild, visst? Jag e fotografen (H)!

      

Här är jag ganska så osminkad, kolla inte på pricken på näsan :)

  

Avslutar med denna bild.

Skriver nog mer senare idag. Pusspuss

Presentation

Hej! Mitt namn är Rebecca. Jag är 16 år gammal och bor i Svedala men även i Asmundtorp, hos min pappa. Jag har nyss börjat på gymnasiet i Malmö, S:t Petri skola. Där går jag programmet Samhälle - Journalistik.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards