beccas

Alla inlägg under maj 2010

Av Rebecca Odder - 6 maj 2010 19:51

Håller på och packar ner mina saker inför imorgon eftersom jag åker hem till Max då. Min väska brukar oftast väga ton, men idag ska jag faktiskt tänka på att INTE packa ner saker som jag inte kommer behöva. Det är alltid så typiskt mig att packa ner för mycket. Innan jag började packa tog jag ett långt o skönt bad och efter det ansiktsmask.

Egentligen undrar man om dethär med ansiktsmask verkligen funkar? Visst huden blir mjuk o len efteråt, men i längden funkar det? Har någon tips på ansiktsmasker eller krämer som är bra för huden eller gör den så kallat "frisk"?

Av Rebecca Odder - 6 maj 2010 15:49

Halloj kära bloggläsare.

Idag har varit en väldigt ansträngande dag. Vi hade beep-test på idrotten. Jag hatar o springa, verkligen! Fick mellan 5 o 6. Räknade inte iallafall =) Men jag satsar inte på att ha bäst kondition ändå, även om det hade varit kul.. hihi. Har haft rätt chill lektioner idag. Förutom nationella i matten, men det var b-delen så det var ju bara g-uppgifter vilket är hur enkelt som helst =) Kom hem för en timme sen ca. Ska kanske göra lite läxor sen, inte för ni bryr er, men trevligt o säga nåt =)

Men nu har jag inte tid med detta mer.

Fast här kommer lite bilder på mig som jag tog nyss med webcamen.


  

Min "outfit" idag. Man ser inte så mycket i och med att hela jag inte kom med, ha.  Men det va inte några snygga kläder, tog bara mjukisar idag =)

  

Lite speciell bild. Kände bara för att lägga in den eftersom ljuset, skärpan o allt blev perfekt.

  

Vill ha länge hår! Fan att jag klippte kort! Dumma jag!

  

Avslutar med denna. Förlåt för det blev mycket egopics, you don't have to look. PUSS!

Av Rebecca Odder - 5 maj 2010 20:39

Uh, jag har grymt ont i min rygg. Var nog efter idrotten i skolan igår. Känns som jag ska få kramp bara jag rör mig, inte alls roligt faktiskt.


Men angående mitt spelande på keyboardet så går det verkligen inte bra, haha. Gav upp precis eftersom det inte gick så bra helt enkelt. Kan en låt och det är den med Alicia Keys - No one. Får öva lite oftare så man blir bättre. Övning ger färdighet, visst? ;)


Men har nyss varit inne i duschen, jäkligt skönt. Så snart ska jag slå min babe en pling och kolla lite på tv. Och imorgon blir det skola så jag lägger in ett nytt inlägg imorgon. CYA!


Jag just nu med mina snygga brillor. Do you like'em?

 

  

Ännu en bild.

Asså, jag har funderat på att färga mitt hår brunt eller bruna slingor. Tror ni det hade passat.. eller?

Av Rebecca Odder - 5 maj 2010 19:41

Idag har jag inte tid eller jag känner inte för att lägga in ett inlägg, egentligen. Men bara för jag är så himla snäll, så gör jag det för eran skull! Dagen började med nationella prov i NO. Usch nej, NO är verkligen inte min grej. Jag fattar inte varför man ska börja med nationella i NO nu när vi går ut? Känns så sjukt onödigt med nationella överhuvudtaget..? Bara jag som blir lite smått irriterad eller? :) Det räckte inte med ett nationellt prov utan vi hade två. Fast det andra var muntligt i engelska och det gick ju så mycket bättre även om jag inte gillar engelska.

Efter skolan så stack jag och Andrea ner och fikade på Lizzans café. Mysigt var det. Glömde ta bilder och sen är bilderna från min mobil inte de bästa heller.

Nu sitter jag här och försöker lära mig att spela "Fireflies" med Owl City på piano/keyboard. Rätt så enkelt när man kan lära sig från klipp på youtube. Jag tackar er som har lagt ut det där.. THANK YOU!

Nej nu har jag inte tid med detta, ha det bra!

Av Rebecca Odder - 4 maj 2010 16:27

Har precis varit nere och bakat kladdkaka med systern min. Vi gjorde en som vi hade tänkt att ha till ikväll och sen gjorde vi en som vi delade på precis nu. Har ätit rätt mycket av den och ni ska bara veta så mätt jag är! Dagen har för övrigt varit helt ok. Jobbigt på idrotten dock, vi hade fysträning. Var inte alls pigg på det idag. Senare idag ska jag nog plugga på nationella prov (kan man ens plugga?) som vi ska ha imorgon. Det är i NO, som är det värsta. Jag kommer inte bli godkänd !! Eller, jag får tänka positivt, även om de är svårt.

Sen vill jag bara säga att idag är det 8 månader sen jag och älskling blev tillsammans. Tiden har gått så sjukt snabbt..! Men iallafall så tycker jag att ni ska säga grattis? ;)



  

SÅHÄR BAKAR MAN KLADDKAKA:

 

Du behöver:

- 100 gram smör/margarin

- 2 stycken ägg

- 2 ½ dl strösocker

- 1 msk vaniljsocker

- 3 msk kakao

- 2 dl vetemjöl

 

Såhär gör du:

 

Sätt ugnen på 175 grader.

 

Smält smöret/margarinet i en kastrull eller om du vill en skål i micron.  Låt sedan smöret/margarinet stå framme och svalna.

 

Vispa ägg och socker pösigt med elvisp.

 

Sedan tillsätt vaniljsocker och kakao och vispa på lägsta hastigheten på vispen.

 

Tillsätt mjölet. Och därefter det smälta smöret. Vispa till en jämn smet och häll över i en rund form som man gärna ska smöra och bröa.

 

Grädda i 175 grader i ca 15-20 minuter i mitten av ugnen.

 

När kakan är klar låter man den svalna och stå kallt tills den ska serveras.

 

Av Rebecca Odder - 3 maj 2010 16:38

Äntligen har man gjort färdigt sin tyskläxa. Ska egentligen inte klaga på att vi har fått läxa, eftersom vi inte fick på hela förra veckan. Skönt! Men kom hem för runt 2 timmar sen, orkar inte räkna. Skoldagen var lugn. Gjorde Pizza på hemkunskapen, det var mycketmycket gott. Men den som man gör hemma är ju definitivt mycket godare? Idag när jag kom hem har jag bara suttit och käkat lite M&M's, gott som satan är det! Ska egentligen sluta upp med att äta så mycket godis, men man kan faktiskt inte stå emot..

  


Idag blir det bara att ta det lugnt fram tills jag ska åka iväg till dansen. Andrea och hennes mamma hämtar mig, om jag inte går till Andrea tidigare. Ska bli så kul att dansa idag. Har kollat på några snygga tröjor/koftor och byxor som finns att köpa nu från dansen. Här är en bild på två plagg som jag gillar.

 

 Dansakademi "kofta": 469:-

 Dansakademi t-shirt: 272:-

 

Bilderna är rätt så små. Men om ni vill kolla kan ni gå in på dansakademi.spreadshirt.se . Det är Malmö dansakademi tryck på baksidan! Vilken tycker ni att jag ska köpa? Om jag köper någon.

 

Gårdagen: Igår kom jag hem från Max runt 8. Packade bara upp mina saker och sådant och började kolla på filmen Percy Jackson. Den verkar faktiskt rätt bra. Ska se mer av den idag om jag har tid till det.


Av Rebecca Odder - 2 maj 2010 17:53

Har precis kommit hem från Center Syd. Bussen var 20 minuter försenad när vi skulle dit, trodde först den var inställd men sen till slut kom den. Allt vi gjorde var gick runt och kollade på lite olika saker och åt god mat. GOTT! Nu ska jag strax iväg med tåget. Puss på en trevlig helg!


Ful bild på mig. I love my darling.

Ih, sötnos!

 

En gullig liten häst.

Så avslutar jag med denna söta bild. PUUUUUUUUUUUUUSS!   

Av Rebecca Odder - 2 maj 2010 12:44

Godmiddag mina kära läsare.

Idag steg man upp tidigt som vanligt. Fast det var på grund av att en liten hund smög in på vårat rum när vi låg o sov. Har precis fixat mig klart o sånt. Så snart tar jag och älskling bussen till Center Syd och kollar vad som finns där. Och efter det så åker jag hem, tradigt värre. Men man får tänka positivt att den tiden vi har tillsammans är den bästa. Puss på min älskling!


  

Presentation

Hej! Mitt namn är Rebecca. Jag är 16 år gammal och bor i Svedala men även i Asmundtorp, hos min pappa. Jag har nyss börjat på gymnasiet i Malmö, S:t Petri skola. Där går jag programmet Samhälle - Journalistik.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards