beccas

Alla inlägg under augusti 2010

Av Rebecca Odder - 11 augusti 2010 23:03

Ligger här nu i sängen och glor lite på 2 ½ men på min nya, fina tv. Hihi, älskar den. Vi tog inte tåget förrän tio i sju, vilket betydde att vi inte var hemma förrän tjugo i nio. (vi var tvugna att äta något oxå. såklart blev det burger king)   


Nä, nu blir snart Max arg på mig om jag inte stänger av hans dator. Så, i'll see you tomorrow. (Då ska jag även hämta mitt busskort)

Av Rebecca Odder - 11 augusti 2010 17:47

Följ min blogg med bloglovin !

just try it!


Katastrof att vi inte har åkt än. Haha! Jag trodde vi skulle vara på tåget nu, men nejdå. Vad gör Max egentligen ?! Oh, hatar och vänta!

Av Rebecca Odder - 11 augusti 2010 16:51

Nu har jag suttit här framför datorn precis hela tiden sen jag skrev sist. Okej, kanske inte hela tiden, var ju tvungen och packa och fixa till mig också. Men annars, hela tiden! Vi ska snart ta tåget till Lund och därifrån buss till Svedala. Ska bli skönt o träffa familjen som sagt, har saknat dem. 


Vi åker om en halvtimme så måste packa ner datorn. Seeyah!   


Me for the moment.

Gillar mitt kryll hår när jag har sovit med flätisar. Hihi sött!


Av Rebecca Odder - 11 augusti 2010 12:56

SEXUALITET

[ ] Jag har varit förtjust i en lärare.
[ ] Jag har blivit kysst i regnet.
[ ] Jag har kramat en för mig helt okänd person
[ ] Jag har kysst en för mig helt okänd person.

KÄNSLOLIV
[ ] Du har gråtit för att du är kär i nån du inte kunnat få
[x] Du är kär nu
[x] Du har sårat nån så de börjat gråta
[x] Nån har sårat dig så du börjat gråta
[ ] Du har haft ett förhållande som varade över ett år (har snart)

ÄRLIGHET
[x] Jag har gjort något som jag lovat någon annan att inte göra.
[x] Jag har gjort något som jag lovat mig själv att inte göra.
[x] Jag har ljugit om var jag är för mina föräldrar.
[x] Jag har struntat i ett prov.


DÅLIGA TIDER

[x] Jag har druckit alkohol.
[ ] Jag tar mediciner mot depression.
[ ] Jag har anorexi och/eller bulimi    


UTSEENDE
[x] Jag är längre än 170cm.
[ ] Jag tycker att jag är ful
[/] Jag blir lätt brun.
[/] Jag skulle vilja att mitt hår var av en annan färg.
[x] Jag har vänner som aldrig har sett min naturliga hårfärg.
[ ] Jag är osäker över mitt utseende.
[ ] Jag har 
haft
/har tandställning.
[ ] Jag skulle gå på plastikoperation om det var ofarligt och gratis.
[x]Jag har mer än två piercingar. 
[ ] Jag har piercingar på andra ställen än i öronen. hade ..
 


FAMILJ
[x] Jag har svurit åt mina föräldrar.
[ ] Jag har blivit utslängd hemifrån.
[ ] Mina biologiska föräldrar är ihop.
[ ] Jag har ett syskon som är under ett år gammal.  
[x] Jag vill ha barn nån dag.


SKAMLIGHETER
[x] Jag har fört konstiga grisljud när jag skrattat.
[x] Jag har gråtit av skratt.
[ ] Jag har skrattat tills någon form av dricka har kommit ut ur näsan.
[x] Mina byxor har gått sönder på en offentlig plats

ANOREXIA
[/] Du känner dig svag.
[/] Du hatar din kropp.
[ ] Du har dåligt självförtoende
[ ] Du använder laxeringsmedel
[ ] Du tycker att du behöver vara smalare
[/] Du fryser väldigt lätt

ADHD
[attention deficit/hyperactivity disorder]
[ ] Du är ofta/mestadels hyperaktiv
[ ] Du har koncentrations svårigheter
[ ] Du kan inte sammarbeta med andra männsikor.
[ ] Du pratar hela tiden.

 


BIPOLAR DISORDER
[ ] Du kan vara vild ibland
[x] Du är lättirriterad
[ ] Du sover nästan inte
[ ] Du har missbrukat alkohol, droger eller sex

[ ] Du har tänkt på / försökt ta livet av dig
[x
] Du har humörsvängningar
 



BULIMIA NERVOSA

[ ] Du har spytt upp allting som du har ätit
[ ] Du har ingen kontroll över hur mycket du äter
[x] Du äter snabbt
[ ] Du har tränat så mycket tills du svimmat
[ ] Du säger alltid att du är tjock när andra
säger att du inte är det

CONDUCT DISORDER
[ ] Du är en mobbare
[ ] Du hotar andra människor
[ ] Du hamnar ofta i slagsmål

[ ] Du har våldtagit/antastat någon

[ ] Du har förstört någons tillbehörigheter/trädgård utan anledning
[ ] Du ljuger

DEPRESSION
[ ] Du är alltid/ofta ledsen
[/] Du gråter ofta
[x] Du bryr dig inte längre om saker du förut brukade älska 
[x] Du kan vara väldigt osocial
[/] Du har dåligt självförtroende
[ ] Allting dåligt som händer är alltid ditt fel.

OCD

[tvångstankar]
[x] Du har störande tankar eller tankar du hatar
[ ] Du måste göra särskilda saker tills det känns rätt
[/] Du måste ha saker i en särskilld ordning, och det måste vara ett exakt lika långt avstånd mellan saker
[x] Du är rädd för att få aids eller andra sjukdomar/bakterier

Av Rebecca Odder - 11 augusti 2010 12:26

Idag var det egentligen tänkt att jag skulle följa med Max och hans mamma till veterinären med hunden, men det blev inte så. Max gick upp kl 9 och då var jag alldeles för trött så jag la i stället kvar i sängen, love it. 


Käkade precis frukost eftersom Max kom hem precis. Jag var faktiskt lite orolig för han sa att det bara skulle ta en timme, men det tog 3 timmar. Aja!   


Vi ska hem till mig idag som sagt. Men det blir inte förrän senare idag, kanske mot 5 eftersom Max måste fixa lite saker här hemma. Men det ska bli kul o komma hem ett tag, träffa familjen. Älskar dem allihopa!   


En av mina fina sommarbilder.

Sommaren är snart över och jag kan inte själv fatta hur snabbt det har gått. Detta måste ha varit den så kallat "snabbaste" sommaren någonsin. U, så tråkigt att det är över. Fast, det kommer inte bli så farligt att börja skolan ändå, börjar ju trots allt på NY skola. Spännande.. 

Av Rebecca Odder - 10 augusti 2010 18:25

Tyckte det behövdes förnyas lite!   


Så vad tycker ni om min nya header? Eller, hela min nya design? Jag kan inte säga mer än att jag gillar den! Visst, den är ju kanske lite tråkig med svart och grå färg men jag är verkligen inte rosa. Det är snyggt med rosa, men det passar inte mig helt enkelt. Så, säg vad ni tycker. Om ni inte gillar den, tell me! 


I alla fall ..

Jag skrev ingenting igår eftersom jag inte har orkat. Palla inte. Men nu när skolan börjar ska jag skriva varje dag, i promise! Jag tycker ändå att jag har blivit lite bättre på att uppdatera. Man har ju sina dagar .. då man inte orkat.

Steg upp "tidigt" imorse, tyckte jag iallafall. Klockan var väl 10 om jag inte minns fel. Max skulle iväg på körskola så jag pallade inte ligga kvar i sängen, han väckte ju mig. Medan han var där kunde jag göra mig färdig, duscha o sånt. 


Tog faktiskt även ett dopp i poolen idag. Det var ju trots allt 24 grader, fast jag frös ändå. Men Max tvingade i mig till slut fast jag stack upp lika snabbt. Ja, sen resten av dagen har väl inte mycket blivit gjort. Jag tog dock en liten runda på Malins cykel idag. Hon har fått en ny, så ja, jag var tvungen o testa den, he. 


Men imorgon åker jag och älskling hem till mig, igen. Nu har vi säkert varit med varandra 2 veckor i streck ?! Jag tröttnar aldrig. 


Skriver mer imorgon, förhoppningsvis!   


Denna var den föörsta bilden jag la upp på bloggen. Och jag startade blogga i april, long time ago. Max katt & hund. Världens finaste djur!

Också en bild från april.

Vit vit vit ..

Av Rebecca Odder - 8 augusti 2010 17:39

Idag hände inte så mycket, som jag trodde. Men jag orkar knappt göra något, haha. Följde med Max mamma till macken och handlade tidningar så vi skulle ha något o göra, hehe. Vädret är ju kasst så man kan inte vara ute heller. Sen resten av dagen försökte jag bara lösa korsord och suduko, gick dock inte så bra. För ca 2 timmar sen åt vi hamburgare, ovanligt eller? Nej, inte precis. Men det var mycket gott, så jag klagar inte.   Max mamma hade bakat blåbärsmuffins så vi fick vars en. Orkade inte ens hela, sjukt stora var de (o goda.) 


Nu ska jag snart lägga mig i sängen och glo lite på tv. Max kollar på fotboll och det orkar inte jag, därför sitter jag här.   

Av Rebecca Odder - 8 augusti 2010 11:47

Jaha, då var det samma gamla visa idag igen. Skrev inte igår, för ni vet ändå vad jag gör!

Varför gör man exakt samma saker varje dag på lovet? Tråkigt.   

Men Max har lite saker och göra här hemma. Han och hans pappa fixar ute i garaget med lite saker, så jag får underhålla mig själv. Vet inte ens vad jag ska göra. Det är tråkigt.


Har inga planer för dagen heller, men måste hitta på något. Ska nog ta en dusch sen så jag känner mig lite fräsch och kanske städa på rummet. Så blir det när jag har det tråkigt, jag städar!


Vad kan man göra? Ge mig bra svar nu!   

Presentation

Hej! Mitt namn är Rebecca. Jag är 16 år gammal och bor i Svedala men även i Asmundtorp, hos min pappa. Jag har nyss börjat på gymnasiet i Malmö, S:t Petri skola. Där går jag programmet Samhälle - Journalistik.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards