beccas

Alla inlägg under september 2010

Av Rebecca Odder - 10 september 2010 15:44

.. Jo ni vet säkert redan? Eller? Jag ska hem till min älskade Max igen. Det är alltid så kul att få träffa honom.   


Idag slutade vi tidigt, redan klockan två. Det är skönt att göra det på fredagar, really nice. Ska ta tåget om bara en halvtimme så jag får liksom göra ett väldigt snabbt inlägg eftersom jag måste gååå till tåget. 


Sista lektionen idag hade vi Textkommunikation. Det verkar roligt, men svårt. Jag är inte så bra på ord & sådant .. Men man lär väl sig med tiden? Maybe. 


Äsch, har inte tid med detta mer!   Nu måste jag verkligen sticka. Blir kanske ett inlägg ikväll om jag har tid? 


Vad ska mina bloggläsare göra i kväll? 


  

Såhär ser jag ut just nu.

Tog kanske lite för mycket skärpa ...

Av Rebecca Odder - 9 september 2010 21:33

Ligger nu i sängen och pratar med älskling samtidigt som jag kollar på tv och skriver ett inlägg här! Kollar på "kniven mot strupen". Han är helt elak mot dem, men det är väl det som behövs?Ska fortsätta kolla nu. Har sovmorgon imorgon så kan lägga mig lite senare ikväll.. De e gött!

Av Rebecca Odder - 9 september 2010 19:15

Varför ska mina syskon ha studiedag imorgon? Det känns väldigt fuskigt.


Har inte blivit så mycket plugg för mig än så länge, har inte orkat. Men har faktiskt tränat lite tyska. Snart ska jag hoppa in i duschen och efter det blir det matte plugg. Oh vad jag längtar ..   *not*


  

Av Rebecca Odder - 9 september 2010 17:34

Har precis ätit MIDDAG! Alltid när jag kommer hem, sådär vid tre tiden, brukar jag äta mellanmål. Men denna gången blev det direkt middag, haha.


Dagen var som sagt väldigt lång och jobbig för den delen. Men jag vet inte, även om vi slutade sent så går det väldans snabbt. Det är konstigt.


Imorgon är det fredag, yes! Jag älskar fredagar mer än något annat. Ska hem till älsklingen då, kan det bli bättre? Känns alltid så roligt att åka hem till honom. Man blir alltid så glad?   


Ska göra lite plugg snart. Matte och tyska. Vi har tyska diagnos imorgon, ikke så roligt. Men det är mest för att han ska se hur vi ligger till i tyskan.


Ojdå, det var ett tag sedan. Några månader sen i alla fall ..

Alla var så uppklädda & fina, jag saknar det lite. 

Men nu är jag på ny skola & jag trivs väldigt bra där ..   

Av Rebecca Odder - 8 september 2010 20:26

Asså nej, mina glosor fastnar inte! Jag kan inte ha en dag på mig att öva in glosor. Det är sjukt att de aldrig fastnar, det är jätte jobbigt.


Ska kolla busstider tills imorgon & sedan ska jag fortsätta kolla på IDOL. Är egentligen inte ett så stort fan av IDOL tycker det känns mer som allting är fejk. Men det är trevligt att glo på. Sure it is!


  Någon som kollar på idol?

Av Rebecca Odder - 8 september 2010 19:35

Förlåt för världens sämsta uppdatering under dagen! 


Idag kändes som första skoldagen igen! Jag kom till skolan 08.30 men vi började inte förrän 09.20, jag tänkte att jag kunde komma lite tidigt och fixa med böcker och diverse saker!   Fast när jag var klar med allt hade jag säkert 40 minuter kvar och då gick jag till Espresso House och köpte en Frapino. I like it!


Det känns skönt att ha bytt klass. Jag trivs bättre i denna klassen faktiskt. Och jag har mina journalistik ämnen. Idag hade vi datorkunskap och det verkar kul. Fast fick reda på att vi kommer ha prov om ca 2 veckor, så får plugga inför det denna och nästa vecka. Vi hade även mediekunskap. Fick läsa en text och sedan svara på frågor till texten. Vi slutade inte förrän 15.35 men dagen gick snabbt ändå & det gillas stort.   


Nu när jag kom hem pluggade jag i evigheter ... kändes det som! Fast det var ju bara två timmar. Men när man går på Petri blir det en jäkla massa plugg... Har ju BARA tre år framför mig.


  

En bild på mig från idag.   

  

Hade på mig en ful jacka, men den var varm.

Sen hade jag kjol och ett linne. 


Av Rebecca Odder - 7 september 2010 20:39

Nu är det fotboll på tv och det ska jag se på. Men jag ska samtidigt föna håret och sedan platta det. Hur ska det gå till? Kan en kvinna verkligen göra två saker samtidigt? Of course.   


Träffade Andrea ett tag innan. Vi var ute eftersom jag tyckte det var skönt att få lite frisk luft. Vi gick runt i byn och pratade lite om olika ting. Det är kul att träffas när det var ett tag sedan sist, då är det så mycket mer att prata om.   


Nej, nu har jag inte tid med detta mer. Ha en trevlig kväll, och HEJA SVERIGE! Dom leder ju faktiskt. 



  

Jag och Andrea för ett bra tag sedan.

Eller, ett bra tag sedan? Minns faktiskt inte när det var.

Troligtvis i början på sommaren? Undvik finne på näsan!   

Av Rebecca Odder - 7 september 2010 17:48

Nu har jag precis gjort lite tyskplugg. Vi har ju extremt mycket tills nästa onsdag, en vecka framåt men lika bra att börja i tid.


Ska snart ner och äta. Efter det ska jag träffa en gammal vän, eller gammal och gammal, haha! Andrea ska jag träffa. Blir väl att snacka lite skit & sådant!   


Har ni hört den låten med Basshunter - Saturday? Skit bra är den! Tycker ni borde lyssna på den!   


  

Brossan är fett cool!

  

Trött? Nej, solen sken i ögonen.

Sov med flätor inatt, det blev rätt så gulligt.

Presentation

Hej! Mitt namn är Rebecca. Jag är 16 år gammal och bor i Svedala men även i Asmundtorp, hos min pappa. Jag har nyss börjat på gymnasiet i Malmö, S:t Petri skola. Där går jag programmet Samhälle - Journalistik.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards