beccas

Alla inlägg under september 2010

Av Rebecca Odder - 30 september 2010 21:15

Vet ni vad?

Jag fick min älskade jacka när jag fyllde år! Kan inte bli mer lycklig!   

Den är varm & skön och man kan inte mer än älska den. 

Ska ta en bild när jag har på mig den också.   

Jag fick även den snygga converse väskan. I love it! (Av mormor och moster)

Den är helt perfekt. Och super trendig!   


Nu är detta mitt.

Ingen kan ta det ifrån mig!   

Dock är jackan mörkare i verklighet, mot det gröna hållet!

Av Rebecca Odder - 30 september 2010 21:04

Jag har varit riktigt dålig på att blogga de senaste dagarna, ber om ursäkt för detta.

Jag lovar att blogga mer f.r.om måndag ( jag antagligen köpt en kamera   )


Jag har fått en del presenter de senaste dagarna, bla:

Handcreme dag från Depend. Har dock inte fått natt cremen, men dag är väldigt bra. Torkar jätte snabbt, blir inte klibbigt. Super bra! Hade velat pröva natt också. Ska se till o köpa det!   

Fick detta av Jennifer och Bella. Jag tackar så mycket!

Av Rebecca Odder - 28 september 2010 19:19

Så mycket jag har förändrats under detta året. 

Jag har inte lika mycket smink som jag hade då & jag har fått mycket längre hår. Tänk så mycket man kan förändras på bara några månader. 


Bilden till vänster är lite utflippad.

Man ser dock inte hur mycket smink jag hade, men det var MYCKET!

Dåliga bilder.

Det är på grund av att jag knappt tar bilder på mig själv längre. 

Fast nu kommer jag köpa ny kamera och då ska det fanimej fotas!

Av Rebecca Odder - 26 september 2010 13:56

Söndagar har blivit min pluggdag! (Och veckodagarna) Jag pluggar inför ett prov på tisdag (Mediekunskap).   


Helgen har varit trevlig & jag saknar redan älskling. Får träffa honom igen på onsdag, på min födelsedag. Jag kan inte mer än längta.   


Skriver mer sen.   

Av Rebecca Odder - 24 september 2010 17:56

Idag är det fredag, som man har längtat! Idag får jag äntligen träffa min underbaring efter varit borta från honom två veckor!   Sååååååå roligt..!


Idag slutade vi tidigt & det är riktigt skönt på en fredag. När jag kom hem började jag städa mitt rum och fixa mig. Blev inte färdig förrän nu (jag började klockan 14.00) Det kallar man storstädning, haha!    Nej, jag var faktiskt också nere i byn och handlade lite smått och gott inför ikväll.


Ska snart ner och äta mat, känner den goda matdoften ..


   

Webcam bild. Så man kan verkligen klaga på kvaliten   

Ser ni så många armband jag har samlat på mig? 

Jag älskar det!

Av Rebecca Odder - 23 september 2010 19:20

Hej mina bästa bloggläsare!

(sorry för inget skrivit idag eller idag, tiden fanns inte där)


Igår åkte jag aldrig hem efter skolan (förrän på kvällen ofc). Min klass och jag skulle vara med i en programinspelning för Robins. Den började klockan sju så det var knappt lönt att vi åkte hem om innan. Under tiden roade vi oss med att plugga (datakunskap), äta mat, kebab för min del, och fönstershoppa!   Det var faktiskt kul på inspelningen, det var trots allt en provinspelning men det gick minst lika bra. Det tråkiga var att jag inte var hemma förrän kvart över elva.


   

Idag hade vi endast en lektion i skolan och det var idrott. Hemskt! Vi hade coopers-test. Jag ansträngde mig verkligen jätte mycket, men kom bland de sista. Det som är viktigast är ju såklart att jag är nöjd över min insats, och det är jag verkligen, haha! Jag är inte byggd för att springa?!   


Klockan 12 (eller senare?) skulle vi samlas utanför Sydsvenskan. Vi skulle dit på studiebesök, mycket roligt! Vi fick mycket information om hur de hade det en vanlig arbetsdag. Det är ju definitivt stressigt, men det verkar samtidigt väldigt roligt. Vi fick också göra vår egen framsida till Sydsvenskan, och det vann vi på! Då är man duktig!   Efter det fick vi sluta .. En timme tidigare, WIHO!


Av Rebecca Odder - 21 september 2010 20:33

Nu sitter jag framför tv;n med ansiktsmask och kollar på Idol. Ska dock in och skölja av det nu. Man ska tydligen bara ha det 2-3 minuter (den Nivea-ansiktsmasken jag köpte häromdagen), konstigt! Väldigt kort tid eftersom alla andra gånger har jag haft säkert 10 minuter .. ?


Ska fortsätta glo på Idol sen ska jag ringa upp älskling. Klockan 9 är det var dag, haha. I love him!   

Av Rebecca Odder - 21 september 2010 17:38

Nu är jag färdig pluggad för ett tag. Blir säkert lite mer sen, men vill inte tänka på det nu ..   ! 


Kom och tänka på en sak. Jag kommer gå i skolan extremt länge? Jag måste gå gymnasiet nu i 3 år och åren därefter blir det högskola. Jag kommer inte få jobb förrän jag är gammal tant! Fast jag satsar på att få bra utbildning, tror alla gör det, men jag vill inte jobba på Mc Donalds. Med det menar jag inte att det är fel att jobba på MC Donalds? En del kanske ser det som ett nöje, men det är definitivt ingenting för mig. Jag tror bara det fanns två högskolor i Sverige för journalistik. Jag kan ha fel, men jag vet inte. Det är sådant man får kolla upp. Någon som vet sånt?


Nu ska jag spela sims3. Det var år och dagar sedan, haha!   


  

Min outfit för idag!

Helt simpla kläder. 

Körde på min "Sälen" tröja, (p.g.a det kommer jag hädanefter att kallas för Sälen, enligt Emma) svarta leggings och linne under Sälen tröjan.

Presentation

Hej! Mitt namn är Rebecca. Jag är 16 år gammal och bor i Svedala men även i Asmundtorp, hos min pappa. Jag har nyss börjat på gymnasiet i Malmö, S:t Petri skola. Där går jag programmet Samhälle - Journalistik.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards